06-09 kwietnia 2021
KOCHANI ŚWIĘTA ZA NAMI, BIERZMY SIE DO PRACY!!! ALE JESZCZE MAMY PYTANKO, CZY BYŁ U WAS ZAJĄCZEK, A MOŻE MIELIŚCIE POSZUKIWANIA JAJECZEK W WASZYCH DOMKACH :) JESTEŚMY BARDZO CIEKAWE, PISZCZIE DO NAS NA GRUPIE :):):
Dziś zapraszam was do gimnastyki buzi i języka
LOGOPEDYCZNE WIERSZYKI I RYMOWANKI DO UTRWALANIA
GŁOSEK SZUMIĄCYCH, SYCZĄCYCH, CISZĄCYCH, [L], [R] ORAZ
[K], [G]”. GŁOSKI SZUMIĄCE ( SZ, Ż, CZ,DŻ)
Powtarzaj razem za drugą osobą.
“ Szpak”
Szedł po drodze szpak do szkoły się uczyć, i tak sobie śpiewał:
szpu- szpu, szpa- szpa, szpo- szpo, szpe- szpe, szpi- szpi... Taki
śmieszny szpak, co uczyć się chciał.
(Autor nieustalony)
“ Trzy kurki”
Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły. Pierwsza z przodu, w
środku druga, trzecia z tyłu, oczkiem mruga. I tak sznurkiem kurki
trzy, raz dwa, raz dwa, w pole szły...
S. Rostworowski
“Poduszka”
Poduszka na twym łóżku poszewkę ma pluszową. Kwiatuszki i
motylki masz tuż nad swoją głową. Poduszka na twym łóżku
przyniesie ci sen szybki. Będziesz w tym śnie szybować, potem
pływać jak rybki.
K. Szoplik1. Usiądź wygodnie i odpowiedz na pytania:
•Jakie jest Twoje imię i nazwisko?
•Jaki jest Twój adres zamieszkania?
•Jak nazywa się miasto, w którym mieszkasz?
•Jak nazywa się Państwo, w którym mieszkasz?
•Jak wygląda flaga Polski?
•Jak wygląda godło Polski?
•Ile masz lat?
•Do jakiego przedszkola chodzisz?
•Gdzie pracuje mama?
•Gdzie pracuje tata?
•Czy masz rodzeństwo?
•Jeśli tak, to jak ma na imię siostra, brat?
•Jaką mamy porę roku?
•Jaki miesiąc?
•Jaki dzień tygodnia?
Znasz odpowiedzi na wszystkie pytania? Jeśli tak brawo, jeśli nie –
nie martw się! Poćwiczysz trochę i już będziesz gotowy na
udzielenie wszystkich odpowiedzi.
2. Posłuchaj teraz piosenki „Maszeruje wiosna” (źródło you tube)
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
•Podobała Ci się piosenka?
•Piosenka jest szybka czy wolna?Jakie pory roku występują w piosence?
•Czy usłyszałeś nazwę jakiegoś koloru?
•W co była ubrana pani Wiosna?
Posłuchajcie też opowiadania Barbary Szelągowskiej pt. Ptasia Narada
https://youtu.be/Azr2pqqxGroSzanowni Państwo jesteśmy do Państwa dyspozycji. Jeżeli macie
Państwo ochotę możecie się z nami kontaktować.
Pozdrawiam7 kwietnia 2021
Temat: Zakładamy hodowlę cebuli
,,Zgadnij co to?” – rozwiązanie zagadki.
"Rośnie w polu lub w ogrodzie.
Z tego w całym świecie słynie,
że gdy z niej zdejmujesz skórkę,
to ci łezka z oka płynie." (cebula).
,,Cebula bywa uszczypliwa”. Recytujemy tekst piosenki, możemy
obierać cebulę. Na podstawie tekstu piosenki pytamy dzieci: ,,Jaka
jest cebula?”
1. Spódniczek żółtych i fartuszków,
cebula dużo ma na brzuszku.
Siedem czy osiem albo dziewięć,
tego dokładnie nie wiem.
Ref: Gdy żółtą ma suknię cebula,
jak kula wesoło się turla.
Lecz kiedy jest biała to bywa
zgryźliwa niby pokrzywa.
2. Niech tylko rzuci swe spódnice,
od razu zmienia się w złośnice.
Kto ją przekroi, musi płakać
przez cebulowy zapach.
Ref: Gdy żółtą ma suknię cebula,
jak kula wesoło się turla.
Lecz kiedy jest biała to bywa
zgryźliwa niby pokrzywa.Karta plastyczna
Kolorowanka cebula- technika dowolna
kolorowanka-Cebula_-_kolorowanki__malowanki_dla_dzieci_do_druku..pdf
,,Sadzimy cebule”- w linku prezentuje jak sadzimy cebulki.
https://youtu.be/GNRrZRUF29w
08.04.2021
Wiosna na wsi .
- Ćwiczenia logopedyczne:
Konik- dzieci naśladują kląskanie konika; mocno przyklejają jezyk ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
Krowa- dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
Kot oblizuje się po wypiciu mleka
Pies gonił kota i bardzo, się zmęczył- dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.
Świnka- dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
Myszka bawi się w chowanego- dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony; raz z jednej, raz z drugiej strony.
- Opowiadanie A. Widzowskiej NAUKA PŁYWANIA
Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami; psy, konie, koty, świnie, króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta; pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.
-Jak to?- zdziwił się kaczorek Ptaś.- A dlaczego nie przyszły świnki?
-Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku- wyjaśnił pies.
-A konie i krowy?
-One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.
-A króliki i koty?- odpytywał się Ptaś.
-Uciekają na samą myśl o wodzie.
-Całe szczęście, że jest chociaż kurczak- powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaka Pazurka.
-Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć…..- szepnął kurczak.
-Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu?- zdziwił się Ptaś.
-Chciałbym ale, kurczaczki i kurki nie umieją pływać.
-Ja potrafię- pisnęła żaba Kumcia.- Umiem pływać żabką, delfinem, pieskiem- pochwaliła się.
-Pieskiem to pływam ja.-Oburzył się Merduś.
Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.
-Zaraz cię nauczę- powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami.
-A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą.
-Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody- powiedział kurczaczek.
-Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.
-Ale ja się boję….
-Nie bądź tchórzem.
-Dajmy mu spokój- powiedział pies.- Ma prawo się bać
-Merduś ma rację- powiedziała żaba Kumcia.- Niech kurczak stoi i patrzy.
-Wszystkie ptaki to superpływaki- stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody.
Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała;
-Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógł się utopić! Rozumiecie, że to niebezpieczne?
-Tak….
-Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?
-Nie…..
-A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł/
-Bałbym się.
-No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.
-Przepraszam- szepnął zawstydzony Ptaś.
-Brawo,. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich; słowa PRZEPRASZAM.
- Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania;
Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?
Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nie udział?
Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?
Jak oceniasz zachowanie kaczorka?
Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kaczorka/
Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?
Jakie słowo powinniśmy wszyscy znać i używać?
- Praca plastyczna. Wykonaj kaczorka dowolną techniką np. farba, kredki, wydzieranka.
https://drukowanka.pl/kolorowanka/mala-kaczuszka-dla-dzieci/
09.04.2021
NA WSI
Kochani dziś zaczniemy zajęcia od zabawy w rymy
– zabawa podczas słuchania wiersza M. Strzałkowskiej. Rodzic prosi, by dzieci naśladowały
głosy zwierząt z wiejskiego podwórka – w momentach, w których Rodzic przerwie recytację.
Oj ! wybuchła awantura ,
bo zginęły pewnej kurze cztery
....(pióra )
Kura gdacze , kaczka ... ( kwacze kwa , kwa kwa )
krowa ryczy , świnia ... ( kwiczy kwik , kwik )
owca beczy , koza .... ( meczy meee, meee )
a na płocie przy chlewiku kogut pieje ... ( kukuryku )
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu ,
ze stodoły wyszło pisklę w ... ( pióropuszu )
odnalazła kura pióra
i umilkła ... ( awantura )
a pisklęciu się dostała bura .
Prosimy aby dziecko naśladowało głosy zwierząt w momencie gdy na chwilę zawieszamy
recytację . Następnie możemy jeszcze raz czytać wiersz i prosimy dziecko o dopowiadanie
rymujących się słów .
Eksperyment do wykonania wspólnie z dziećmi pt : „Kolorowe mleko”. Poniżej znajduje się
adres strony :
https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g
WYSŁUCHAJ ODGŁOSÓW ZWIERZĄT Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA
https://youtu.be/yLiRpy71W50na yotubie proszę wybrać opcje pomiń reklamę :)
Koniki i przeszkody - zabawa ruchowa
Rozkładamy na podłodze w kilku miejscach kartki . Dzieci biegają w dowolnym rytmie
unosząc wysoko kolana a gdy napotkają przeszkodę ( kartkę ) przeskakują przez nią
wydając głos : iha , iha i biegną dalej .miłego dniia Skarbeczki :):)