• 06.04 -09.04 WIOSNA NA WSI

        • WIOSNA NA WSI - tydzień 06.04 - 09.04

          06.04 WTOREK

          Witajcie Pszczółki!

          Zaczynamy poświąteczny tydzień. Mamy nadzieję, że odpoczęliście i macie się dobrze. Przez kilka najbliższych dni będziemy mówić o zwierzątkach mieszkających na wsi. Dzisiaj zaczniemy piosenką o cioci Teci i jej zwierzątkach. Posłuchajcie!

          A teraz spotkamy się z Olkiem i Adą, którzy są wraz z dziadkami na wycieczce u cioci. Popatrzcie na obrazek. Odszukajcie i nazwijcie przedstawione na nim zwierzęta. Potem poproście mamę o przeczytanie tekstu poniżej obrazka i pobawcie się w naśladowanie zwierzątek.

          http://old.mac.pl/UserFiles/egzemplarze_okazowe_2018/przedszkole/olekiada/oa_kp_5_4/mobile/index.html#p=64

          Na koniec mamy dla Was projekt plastyczny. Przez ten tydzień codziennie będziemy przygotowywać jedno zwierzątko mieszkające na wsi. Dziś wykonamy krówkę. Przygotujcie zieloną kartkę w rozmiarze A4. Wytnijcie elementy z kartki z dokumentu poniżej. Zginamy na pół małe białe koła (uszy) oraz małe czarne (kopytka). Doklejamy jak na rysunku oraz malujemy łatki, oczy, nogi, ogon, szyję i doklejamy język.

          krowka.docx

          Oto nasza krówka! Każde zwierzątko naklejamy na oddzielnej kartce. A w piątek będziemy mogli złączyć wszystko w całość.

          Miłej pracy Pszczółki! Pozdrawiamy! 

           

          07.04 ŚRODA

          Witajcie Kochani!

          Dzisiaj zaczniemy od zabawy ruchowej! Poproście mamę lub tatę o czytanie tekstu i wykonujcie zadania zgodnie z ich poleceniem. (tekst: „W wiejskiej zagrodzie”, autor: Bożena Forma)

          „Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:

          •   kury - ko, ko, ko
          •   indyki - gul, gul, gul
          •   kogut - kukuryku

          - Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.

          - Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.

          - Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.

          - Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.

          - Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na czworakach.

          - Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

          - Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.

          - Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach.

          Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

          A teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania o wycieczce Olka i Ady do cioci. Poniżej znajdziecie również zdjęcia do opowiadania z naszej książki.

           

           

          Spójrzcie na ilustracje i spróbujcie opowiedzieć rodzicom o wizycie Olka i Ady na wsi. Czy spotkało ich coś ciekawego? Czy pamiętacie jak nazywają się dzieci poszczególnych zwierząt?

          Dla utrwalenia obejrzyjcie film, w którym usłyszycie o rodzinach zwierzątek, a na koniec rozwiążecie zagadki.

           Wykonajcie proszę zadania z naszych kart pracy (jeśli nie macie ich w domu, możecie wydrukować te przesłane przez nas).

           

          A na koniec proponujemy Wam konika! Wystarczy wyciąć i nakleić poszczególne elementy...iiiiihhhaaaaa...gotowe! :)

          kon.docx

          Dziś w naszym planie macie dużo zadań, ale pamiętajcie, że część z nich możecie wykonać póżniej, kiedy będziecie mieli ochotę.

          Do jutra! smiley

           

          08.04 CZWARTEK

          Witajcie Pszczółki!

          Kontynuujemy temat zwierząt mieszkających na wsi. Dziś dowiecie się dlaczego hodujemy zwierzęta gospodarskie i jakie produkty od nich pochodzą. Obejrzyjcie prezentację, a następnie spróbujcie wykonać poniższą kartę pracy.

           

          karta pracy:

          http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy6.jpg

           

          Proponujemy Wam jeszcze troszkę zabaw ze zwierzątkami. Poproście rodziców o wydrukowanie sylwetek zwierząt z karty poniżej. Należy wydrukować ją 3 razy, tak aby każdego ze zwierząt było po 6. Dzisiaj będziemy utrwalać przeliczanie w zakresie 6. Oprócz zwierzątek przygotujcie 2 kartki, które będą służyły nam jako zagrody dla zwierząt, białe kartki do zaznaczania kropek, kredki.

          Zadanie 1 – Rodzic układa 6 sylwet kogutów w jednej zagrodzie, w drugiej 3 sylwety kur. Dzieci liczą ile jest kogutów, a ile kur. Rysują na kartce kredką w jednym kolorze tyle kropek, ile jest kogutów, a kredką w drugim kolorze tyle kropek, ile jest kur. Określają, których zwierząt jest więcej i o ile.

          Zadanie 2 – Rodzic podaje dzieciom 6 sylwetek zwierząt oraz dwie kartki – zagrody. Rodzic prosi, aby dzieci ułożyły w zagrodach zwierzęta tak, aby w każdej było ich tyle samo.

          Zadanie 3 – Rodzic umieszcza w zagrodzie 6 zwierząt. Rodzic mówi: „Z zagrody uciekło dwoje zwierząt. Ile zwierząt jest teraz w pierwszej zagrodzie?” Dzieci odkładają na bok dwie sylwety zwierząt i liczą. Rysują tyle kropek ile zwierząt zostało.

          Podane przez nas zadania są przykładowe, zachęcamy, aby poćwiczyć z dziećmi także w innych wariantach. Można również ułożyć do zadań krótką historię np. o ucieczce zwierzątek.

          Karty możecie wykorzystać też do innych zabaw, np. do gry w memory, dopasowywanie kart do figurek zwierząt, zabawa z zamianą miejsca zwierzątek lub znikającym zwierzątkiem.

          https://drive.google.com/file/d/0BzD2URs2Hx4eTWU0Q3N3TUNtNVU/view

           

          Na koniec dostojny kogut! Wytnijcie proszę i przyklejcie zgodnie z instrukcją. 

          kogut.docx

          Dla chętnych wysyłamy również propozycję bajki do obejrzenia:

          Miłej i owocnej pracy!  wink

          09.04 PIĄTEK

          Witajcie w ten piękny słoneczny dzień! Czy kogoś z Was, tak jak mnie, obudził dziś śpiew ptaków? A może pianie koguta? Albo muczenie głodnej krówki lub hmmmm... beczenie znudzonej owieczki? A może... kwi, kwi, kwi...kogoś obudziły odgłosy dochodzące z chlewika?

          W chlewiku mieszka świnka,

          Co ryjkiem trąca drzwi,

          Ja mówię: jak się miewasz?

          A ona: kwi, kwi, kwi!

          Tą oto rymowanką witamy się z "Różową Damą", która jest dziś główną bohaterką naszych zajęć. 

          Posłuchajcie proszę wiersza " Umyj się świnko" i postarajcie się odpowiedzieć na następujące pytania: 

          Jakie zwierzęta doradzały śwince?

          Jak myją się krowy, a jak ptactwo domowe?

          Czy świnka posłuchała dobrych rad?

          Dlaczego rodzice nie poznali swojej świnki?

          Czy Ty czasem bywasz brudny jak świnka?

          A teraz obejrzyjcie reportaż o tym, jak hodować świnkę w swoim domu! laugh

          To był mały żart, oczywiście chodziło nam o świnkę morską! laugh

          Zauważ jak dziewczynka dba i troszczy się o swoje zwierzątko! Jak nazwać tę cechę charakteru?

          Pamiętaj, że wszystkie zwierzęta hodowane przez człowieka, zarówno te duże i małe, wymagają odpowiedniego traktowania i szacunku! Biorąc je pod swoją opiekę, człowiek staje się za nie odpowiedzialny! (to mała podpowiedz jeśli chodzi o cechę charaktru o którą Was pytam).

          Na temat zwierząt z wiejskiej zagrody wiecie już chyba wszystko, ale czy znacie ich nazwy w języku angielskim? Hmmmm...?

          So... Let's Go To The Farm! Posłuchajcie piosenki i powtarzajcie nazwy zwierząt: 

           

          Jestem ciekawa czy potraficie rozpoznać te odgłosy i polączyć je ze zwierzatkiem?

          https://learningapps.org/watch?v=pajub0ata18

          Na koniec zadanie plastyczne. Dziś ostatnie zwierzatko do naszej wiejskiej zagrody - świnka. Elementy do wycięcia znajdują się w dokumencie poniżej. Różowe elementy i białe koło należą do świnki, reszta kół to błotko! Wykonajcie świnkę na oddzielnej zielonej kartce zgodnie ze zdjęciem. Bardzo się cieszymy, że pracujecie i korzystacie z materiałów, które Wam wysyłamy. Pamiętajcie również, że jeśli nie macie możliwości wydrukowania elementów do wykonania pracy, możecie je bez problemu narysować, pokolorować, a następnie wyciąć.

          swinka.docx

          Możecie połączyć wszystkie zwierzątka, tak, żeby powstała jedna wiejska zagroda - oto nasza: 

           

          Dziękujemy za dziś, życzymy miłego weekendu, chrum, chrum... tzn. Pa, Pa!