06.04 -09.04 WIOSNA NA WSI
WIOSNA NA WSI - tydzień 06.04 - 09.04
06.04 WTOREK
Witajcie Pszczółki!
Zaczynamy poświąteczny tydzień. Mamy nadzieję, że odpoczęliście i macie się dobrze. Przez kilka najbliższych dni będziemy mówić o zwierzątkach mieszkających na wsi. Dzisiaj zaczniemy piosenką o cioci Teci i jej zwierzątkach. Posłuchajcie!
A teraz spotkamy się z Olkiem i Adą, którzy są wraz z dziadkami na wycieczce u cioci. Popatrzcie na obrazek. Odszukajcie i nazwijcie przedstawione na nim zwierzęta. Potem poproście mamę o przeczytanie tekstu poniżej obrazka i pobawcie się w naśladowanie zwierzątek.
Na koniec mamy dla Was projekt plastyczny. Przez ten tydzień codziennie będziemy przygotowywać jedno zwierzątko mieszkające na wsi. Dziś wykonamy krówkę. Przygotujcie zieloną kartkę w rozmiarze A4. Wytnijcie elementy z kartki z dokumentu poniżej. Zginamy na pół małe białe koła (uszy) oraz małe czarne (kopytka). Doklejamy jak na rysunku oraz malujemy łatki, oczy, nogi, ogon, szyję i doklejamy język.
Oto nasza krówka! Każde zwierzątko naklejamy na oddzielnej kartce. A w piątek będziemy mogli złączyć wszystko w całość.
Miłej pracy Pszczółki! Pozdrawiamy!
07.04 ŚRODA
Witajcie Kochani!
Dzisiaj zaczniemy od zabawy ruchowej! Poproście mamę lub tatę o czytanie tekstu i wykonujcie zadania zgodnie z ich poleceniem. (tekst: „W wiejskiej zagrodzie”, autor: Bożena Forma)
„Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
• kury - ko, ko, ko
• indyki - gul, gul, gul
• kogut - kukuryku
- Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
- Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.
- Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na czworakach.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach.Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.
A teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania o wycieczce Olka i Ady do cioci. Poniżej znajdziecie również zdjęcia do opowiadania z naszej książki.
Spójrzcie na ilustracje i spróbujcie opowiedzieć rodzicom o wizycie Olka i Ady na wsi. Czy spotkało ich coś ciekawego? Czy pamiętacie jak nazywają się dzieci poszczególnych zwierząt?
Dla utrwalenia obejrzyjcie film, w którym usłyszycie o rodzinach zwierzątek, a na koniec rozwiążecie zagadki.
Wykonajcie proszę zadania z naszych kart pracy (jeśli nie macie ich w domu, możecie wydrukować te przesłane przez nas).
A na koniec proponujemy Wam konika! Wystarczy wyciąć i nakleić poszczególne elementy...iiiiihhhaaaaa...gotowe! :)
Dziś w naszym planie macie dużo zadań, ale pamiętajcie, że część z nich możecie wykonać póżniej, kiedy będziecie mieli ochotę.
Do jutra!
08.04 CZWARTEK
Witajcie Pszczółki!
Kontynuujemy temat zwierząt mieszkających na wsi. Dziś dowiecie się dlaczego hodujemy zwierzęta gospodarskie i jakie produkty od nich pochodzą. Obejrzyjcie prezentację, a następnie spróbujcie wykonać poniższą kartę pracy.
karta pracy:
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy6.jpg
Proponujemy Wam jeszcze troszkę zabaw ze zwierzątkami. Poproście rodziców o wydrukowanie sylwetek zwierząt z karty poniżej. Należy wydrukować ją 3 razy, tak aby każdego ze zwierząt było po 6. Dzisiaj będziemy utrwalać przeliczanie w zakresie 6. Oprócz zwierzątek przygotujcie 2 kartki, które będą służyły nam jako zagrody dla zwierząt, białe kartki do zaznaczania kropek, kredki.
Zadanie 1 – Rodzic układa 6 sylwet kogutów w jednej zagrodzie, w drugiej 3 sylwety kur. Dzieci liczą ile jest kogutów, a ile kur. Rysują na kartce kredką w jednym kolorze tyle kropek, ile jest kogutów, a kredką w drugim kolorze tyle kropek, ile jest kur. Określają, których zwierząt jest więcej i o ile.
Zadanie 2 – Rodzic podaje dzieciom 6 sylwetek zwierząt oraz dwie kartki – zagrody. Rodzic prosi, aby dzieci ułożyły w zagrodach zwierzęta tak, aby w każdej było ich tyle samo.
Zadanie 3 – Rodzic umieszcza w zagrodzie 6 zwierząt. Rodzic mówi: „Z zagrody uciekło dwoje zwierząt. Ile zwierząt jest teraz w pierwszej zagrodzie?” Dzieci odkładają na bok dwie sylwety zwierząt i liczą. Rysują tyle kropek ile zwierząt zostało.
Podane przez nas zadania są przykładowe, zachęcamy, aby poćwiczyć z dziećmi także w innych wariantach. Można również ułożyć do zadań krótką historię np. o ucieczce zwierzątek.
Karty możecie wykorzystać też do innych zabaw, np. do gry w memory, dopasowywanie kart do figurek zwierząt, zabawa z zamianą miejsca zwierzątek lub znikającym zwierzątkiem.
https://drive.google.com/file/d/0BzD2URs2Hx4eTWU0Q3N3TUNtNVU/view
Na koniec dostojny kogut! Wytnijcie proszę i przyklejcie zgodnie z instrukcją.
Dla chętnych wysyłamy również propozycję bajki do obejrzenia:
Miłej i owocnej pracy!
09.04 PIĄTEK
Witajcie w ten piękny słoneczny dzień! Czy kogoś z Was, tak jak mnie, obudził dziś śpiew ptaków? A może pianie koguta? Albo muczenie głodnej krówki lub hmmmm... beczenie znudzonej owieczki? A może... kwi, kwi, kwi...kogoś obudziły odgłosy dochodzące z chlewika?
W chlewiku mieszka świnka,
Co ryjkiem trąca drzwi,
Ja mówię: jak się miewasz?
A ona: kwi, kwi, kwi!
Tą oto rymowanką witamy się z "Różową Damą", która jest dziś główną bohaterką naszych zajęć.
Posłuchajcie proszę wiersza " Umyj się świnko" i postarajcie się odpowiedzieć na następujące pytania:
Jakie zwierzęta doradzały śwince?
Jak myją się krowy, a jak ptactwo domowe?
Czy świnka posłuchała dobrych rad?
Dlaczego rodzice nie poznali swojej świnki?
Czy Ty czasem bywasz brudny jak świnka?
A teraz obejrzyjcie reportaż o tym, jak hodować świnkę w swoim domu!
To był mały żart, oczywiście chodziło nam o świnkę morską!
Zauważ jak dziewczynka dba i troszczy się o swoje zwierzątko! Jak nazwać tę cechę charakteru?
Pamiętaj, że wszystkie zwierzęta hodowane przez człowieka, zarówno te duże i małe, wymagają odpowiedniego traktowania i szacunku! Biorąc je pod swoją opiekę, człowiek staje się za nie odpowiedzialny! (to mała podpowiedz jeśli chodzi o cechę charaktru o którą Was pytam).
Na temat zwierząt z wiejskiej zagrody wiecie już chyba wszystko, ale czy znacie ich nazwy w języku angielskim? Hmmmm...?
So... Let's Go To The Farm! Posłuchajcie piosenki i powtarzajcie nazwy zwierząt:
Jestem ciekawa czy potraficie rozpoznać te odgłosy i polączyć je ze zwierzatkiem?
https://learningapps.org/watch?v=pajub0ata18
Na koniec zadanie plastyczne. Dziś ostatnie zwierzatko do naszej wiejskiej zagrody - świnka. Elementy do wycięcia znajdują się w dokumencie poniżej. Różowe elementy i białe koło należą do świnki, reszta kół to błotko! Wykonajcie świnkę na oddzielnej zielonej kartce zgodnie ze zdjęciem. Bardzo się cieszymy, że pracujecie i korzystacie z materiałów, które Wam wysyłamy. Pamiętajcie również, że jeśli nie macie możliwości wydrukowania elementów do wykonania pracy, możecie je bez problemu narysować, pokolorować, a następnie wyciąć.
Możecie połączyć wszystkie zwierzątka, tak, żeby powstała jedna wiejska zagroda - oto nasza:
Dziękujemy za dziś, życzymy miłego weekendu, chrum, chrum... tzn. Pa, Pa!