• 12.04-16.04.2021 DBAMY O PRZYRODĘ

        • 12.04.2021 (poniedziałek)

          Potęga wody

          Witajcie Drogie Pszczółki!

          Zaczynamy nowy tydzień, w którym będziemy mówić o tym jak ważne jest dbanie o przyrodę i jak wiele zależy od nas samych.

          Najpierw mała gimnastyka. Zakręćcie kołem i wykonujcie dokładnie ćwiczenia. Pamiętacie, która to prawa, a która lewa strona?

          https://wordwall.net/pl/resource/999684/%C4%87wicz%C4%99-z-psotnikiem-megamisja

          Dobrze poszło? Super! To zaczynamy!

          Na początek posłuchajcie piosenki "Moja Planeta".

          Zachęcamy do nauki piosenki i wspólnego śpiewania jej z rodzicami.

          Ale to nie wszystko na dziś. Dzisiaj zajmiemy się jeszcze znaczeniem wody w przyrodzie, dowiemy się dlaczego oszczędzanie wody oraz zapobieganie jej zanieczyszczaniu jest tak bardzo ważne dla naszego życia.

          Obejrzyjcie film, z którego dowiecie się w jaki sposób woda, którą codziennie zużywamy wraca do nas.

           

          Teraz posłuchajcie rozmowy myszek i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

          O czym rozmawiały myszki?

          Czy Franek oszczędzał wodę?

          Dlaczego powinniśmy oszczędzać wodę?

          A teraz zastanówmy się gdzie znajdują się największe zbiorniki wodne na świecie. Odszukajcie je na globusie lub w albumach, książkach, atlasach geograficznych, które macie w domu.

          Na koniec wysyłamy wyklejankę naszej planety. Proponujemy poćwiczyć dziś z bibułą, zróbcie z niej kuleczki i przyklejcie. Ale jeśli nie macie jej w domu możecie również użyć plasteliny lub pokolorować brakujące miejsca kredkami. Z podanego linku wybierzcie kartę nr 1. Jeśli ktoś nie ma możliwości drukowania można narysować samemu planetę dowolną techniką.

          https://lecibocian.pl/dzien-ziemi-nasza-planeta-karty-pracy-do-druku/

          Pozdrawiamy cieplutko Pani Agnieszka i Pani Ola :)

           

          Wtorek 13.04 - Jestem przyjacielem przyrody!

          Dziś Kochani zabieramy Was na łąkę! Rozłóżcie w wygodnym miejscu koc, najlepiej zielony!, połóżcie się, zamknijcie oczy i...wsłuchajcie się w odgłosy przyrody. A może wybierzecie się na prawdziwą łąkę? Ciekawe co uda Wam się zobaczyć i usłyszeć? 

          Mamy nadzieję, że wyobraziliście sobie piękną, zieloną łąkę pełną kwiatów i ptaków. Zastanówmy się co stałoby się z łąką i zwierzętami, które ją zamieszkują gdybyśmy nie dbali o przyrodę? Nie moglibyśmy posłuchać szumu traw, śpiewu ptaków czy innych odgłosów przyrody, zaobserwować zwierząt i powąchać kwiatów. Dlatego pamiętajmy o tym, aby dbać i szanować każde żywe stworzenie oraz jego środowisko.

          Zobaczcie, co nam udało się zaobserwować podczas spaceru! 

          To przeprawa godowa żaby trawnej. Samica niesie samca w pobliże wody. Jak myślisz dlaczego?Ps. Taki żabi "przytulas" przyrodnicy nazywają Ampleksusem.

          Niestety podczas tych żabich przepraw wiele z nich ginie, często pod kołami samochodów. Pamiętaj, że płazy są w Polsce chronione, są one sprzymierzeńcami człowieka m.in. w walce ze szkodliwymi owadami i gryzoniami!

          Teraz spójrzcie na obrazek. Poproście mamę i tatę o przeczytanie wiersza. Odszukajcie zwierzęta z wiersza na ilustracji. Spróbujcie zastanowić się co oznaczają słowa: Dlaczego dla zwierząt kwitnie łąka i rośnie dla nich las? Co oznaczają słowa: Jak i ty -żyją tylko raz?

          Może spróbujecie nauczyć się wiersza na pamięć?

          Proponujemy Wam teraz zabawę ruchową. Nauczymy się jak szanować zieleń! Wytnijcie z zielonej bibuły dwa długie, szerokie paski. Kawałki bibuły będą trawnikiem. Ułóżcie je na podłodze, pozostawiając między nimi wąską dróżkę. Na bibule połóżcie sylwetki kwiatów lub drobnych zwierząt. Waszym zadaniem jest przechodzić wąską dróżką stopa za stopą, uważając, aby nie nadepnąć na trawnik. Pamiętajcie aby przy przechodzeniu palce jednej stopy dotykały pięty drugiej!

          A Na koniec, dla chętnych EKSPERYMENTY!!!

          Eksperyment 1 - Rozkwitający kwiat

          Potrzebujemy miseczki z wodą i kartki z kolorowym kwiatem. Zaginamy do wewnątrz jego płatki i układamy delikatnie na powierzchni wody. Czekamy, aby nasz kwiat się rozwinął.

          Eksperyment 2 - Uciekające bakterie

          Do tego eksperymentu przygotowujemy talerzyk z wodą, mydło oraz pieprz lub inną zmieloną przyprawę (np. cynamon, zmieloną paprykę). Przyprawa będzie tu "bakteriami", które uciekają podczas dokładnego mycia rąk. Do wody wsypujemy przyprawę, palcem dokładnie pocieramy o mydło i wkładamy palec do wody. Zobaczcie jak przyprawy uciekają. I teraz wiecie jak zachowują się bakterie i wirusy kiedy widzą mydło i czyste ręce:)

          Eksperyment 3 - Tęcza

          Przygotujcie biały talerz, cukierki typu skittles i troszkę najlepiej letniej wody. Cukierki należy rozłożyć przy ściankach talerza i zalać je wodą. Teraz czekajcie na tęczę!

          Powodzenia i miłej zabawy!

           14.04.2021 (środa)

          Witajcie! Pamiętacie ropuchy z wczorajszego filmu? Dziś poznamy lepiej jej kuzynkę - żabkę. Zaczynamy!

          Na początek trochę zabawy przy piosence

          Przywitajcie się z naszym dzisiejszym gościem. Możecie tez sami spróbować stworzyć własną postać.

          https://tinyurl.com/yfwm3ej3

          Żabka potrzebuje dużo czasu aby się nią stać. Posłuchajcie w jaki sposób rozwija się żaba.

          Słuchaliście uważnie? Na pewno :) Może kiedyś uda się wam zobaczyć kijanki. Możemy Was zapewnić, że żaby spotkacie na pewno. Tylko uważajcie żeby ich nie nadepnąć i nie straszcie ich. One są dużo mniejsze od nas i niech sobie żyją spokojnie na łące, w lesie czy przy stawie.

          Spróbujcie wykonać ćwiczenie. Zobaczymy czy zapamiętaliście jak rozwija się żabka.

          https://learningapps.org/3472678

          Na koniec spróbujcie wykonać żabkę z papieru.

          Na filmiku zobaczysz w jaki sposób wykonać żabkę. Miłej zabawy.

          https://www.youtube.com/watch?v=7NGmqZyulS4&t=74s

           

          15.04 - CZWARTEK  "Jestem Eko!"

          Moi drodzy, zbliża się Dzień Ziemi, dlatego też pozostajemy w temacie ochrony środowiska. Wiecie już, że w lesie i na łące nie można śmiecić! Posłuchajcie proszę opowiadania " Eko patrol" i zastanówcie się dlaczego śmieci pozostawiane przez ludzi, mogą stanowić duże niebezpieczeństwo dla życia zwierząt?  Czy Eko-patrolowi uda się pomóc foce Klarze? Czy przekonają plażowiczów do sprzątania po sobie i dbania o czystość wybrzeża? Posłuchajcie...

          Posłuchajcie teraz piosenki o ekokulturze i zastanówcie się co możemy zrobić, żeby zadbać o nasze środowisko i być bardziej eko!

          Jeśli dokładnie słuchaliście, na pewno wiecie już jakie powinny być nasze eko nawyki. Starajcie się o nich codziennie pamiętać.

          Dla utrwalenia wykonajcie poniższą kartę pracy nr 3. Poproście rodziców o przeczytanie haseł, a z resztą na pewno poradzicie sobie sami smiley

          https://lecibocian.pl/dzien-ziemi-nasza-planeta-karty-pracy-do-druku/

          Mamy jeszcze dla Was "eko - zadanie" od Pani Moni. Wykonując je możecie sami właśnie dziś pomóc naszej planecie. Pamiętajcie o dobrych ekologicznych nawykach!

          https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/ekozadania.pdf

          Na koniec obejrzyjcie animacje i zrelaksujcie się przy muzyce. Pamiętacie jak wspólnie robiliśmy plakat proekologiczny? smiley

          Co dla Ciebie oznacza hasło "ZIEMIA W TWOICH RĘKACH"? A może wymyślisz inne hasło, które będzie przypominać ludziom o koniczności dbania o naszą piękną planetę! 

          Dziękujemy za dziś, miłego dnia! 

           

          16.04.2021 (piątek)

          Dzień dobry Pszczółki!

          Zaczynamy od gimnastyki, ale uwaga ćwiczymy także liczenie.

          Teraz spróbujcie wykonać ćwiczenie logopedyczne. Poproście rodziców o przeczytanie wierszyka. Najpierw powtarzajcie kolejne wersy za mamą lub tatą. Następnie mówcie rymowankę kolejno:

          - szeptem,

          - jak najgłośniej,

          - jak małe dzieci,

          - grubym głosem dorosłego mężczyzny,

          - z zatkanym nosem,

          - piskliwym głosem,

          - ziewając.

           

          Przed nami bardzo ważne zadanie,

          co się nazywa segregowanie.

          Tu papier, tu plastik, tam butelki szklane,

          Nie trzeba dużo czasu i posegregowane.

           

          Kolejnym dzisiejszym zadaniem jest wysłuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby „Kosz”. Posłuchajcie i przyjrzyjcie się ilustracjom w książce. Następnie spróbujcie opowiedzieć co robili ludzie ze śmieciami w parku oraz jak wyglądał potem kosz na śmieci w ich snach.

          A teraz mamy dla was bajkę o rodzinie Treflików. Zobaczcie co się dzieje kiedy na pozostawione sterty śmieci nie działają nawet czary!wink Zastanówcie się jaki jest najlepszy sposób na śmieci według mamy Treflików.

           

          A czy wiecie w jaki sposób należy segregować śmieci? Posłuchajcie piosenki i obejrzyjcie bajkę.

          Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

          Co to jest segregacja i recykling?

          Do pojemnika jakiego koloru wrzucamy plastik?

          Do pojemnika jakiego koloru wrzucamy szkło?

          Do pojemnika jakiego koloru wrzucamy papier?

          Do pojemnika jakiego koloru wrzucamy resztki jedzenia, trawę?

          Jak postępujemy z zużytym sprzętem elektronicznym oraz starymi lekami?

          Na koniec spróbujcie na kartce za pomocą kredek narysować kosze na  śmieci w kolorach żółtym, zielonym, niebieskim, brązowym i czarnym. Obok koszy narysujcie po 3 rzeczy, które należy wrzucić do danego pojemnika.

          Czy u Was w domach segregujecie śmieci? Jesli nie to poproście rodziców o to, aby spróbować segregować odpady:) W końcu to Wy jesteście przyszłością naszej Planety!

          Przypominamy, że nasza grupa wzięła udział w gminnym konkursie plastycznym. Zadanie polegało na zaprojektowaniu i wykonaniu z odpadów recyklingowych sylwetki EKO ROBOTA.

          Oto nasza SMOGOŁAPKA - jej super mocą jest oczyszczanie powietrza. Smogołapka zasysa smog i wypuszcza czyste, przefiltrowane powietrze. Czekamy na ogłoszenie wyników!

                                                                               

          Chętne osoby zapraszam do utrwalenia wiadomości podczas ćwiczeń w aplikacji.

          https://learningapps.org/5558199

          https://wordwall.net/pl/resource/1163447/przyroda/segregacja-%c5%9bmieci

          https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0b8aed6ee5bc