Wiosna na wsi 12-16.04
Wiosenne prace na wsi. 16.04
Witajcie Zuszki !!!
Gdzie jest kotek?
Do tej zabawy potrzebna będzie maskotka kota lub innego zwierzątka oraz pudełko. Mama ustawia maskotkę w różnych położeniach względem pudełka, a zadaniem dziecka jest określić prawidłowo to położenie np. za pudełkiem, przed pudełkiem, po prawej stronie, po lewej stronie pudełka, nad, w środku. Inny wariant: mama daje polecenia np. ustaw kotka po prawej stronie pudełka, itp. Potem możecie utrwalić te określenia w zabawie:
Farm - utrwalamy nazwy zwierząt w języku angielskim.
Prace wykonywane na wsi.
W sobotę zapowiadana jest ładna pogoda. Skorzystajcie z niej i wybierzcie się z rodzicami na wycieczkę po okolicy. Może uda się Wam zaobserwować, co ciekawego dzieje się teraz na wsi. A może pomożecie rodzicom w jakichś wiosennych pracach wokół domu. A tymczasem, wykonajcie zadania na stronach 10, 11 w fioletowych książkach.
Litera f, F.- ćwiczenia .
Jeśli chcecie utrwalić literkę f, to zapraszam do wydrukowania poniższych kart. Litery drukowane wypełnijcie wg własnego pomysłu, a pisane poprawiamy zgodnie z zaznaczonym kierunkiem.
https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-f/kontury/
Czytamy i bawimy się - gry interaktywne.
Mam dla Was jeszcze kilka gier, które pozwolą poćwiczyć czytanie. Mają różny stopień trudności, więc wybierzcie odpowiednie dla siebie
https://wordwall.net/pl/resource/3252481/polski/czytanie-prostych-wyraz%c3%b3w-3
https://wordwall.net/pl/resource/2259344/klasa-0-czytanie
https://wordwall.net/pl/resource/893657/nauka-czytania-poziom-ii
Kochani, to mam nadzieję ostatnie zadania online w tym roku. Kolejne będziemy już wykonywali wspólnie w naszej sali. Do zabaczenia w poniedziałek.
Pozdrawiam, p. Krysia
Gdzie mieszkają zwierzęta? 15.04
Dzień dobry Zuchy!
Hej, hej! Pewnie już wiecie, że od poniedziałku będziemy spotykali się w przedszkolu. Myślę, że ucieszyła Was ta informacja. Ja i pani Ewa bardzo cieszymy się na spotkanie z Wami. Mamy nadzieję, że to ostatnie dni pracy zdalnej.
Zwierzęta i ich domy.
Jestem pewna, że to zadanie nie sprawi wam żadnego problemu. Dopasujcie zwierzęta do ich domów. Drugie zadanie polega na odczytaniu i połączeniu nazw zwierząt z obrazkami przedstawiającymi je. Pamiętajcie, że możecie zmienić szablon zabawy (po prawej stronie).
https://wordwall.net/pl/resource/1039320/zwierz%C4%99ta-i-ich-domy
https://wordwall.net/pl/resource/953622/zwierzeta-domowe
Zabawy z literką f.
Otwórzcie książki Litery i liczby na str.58-59. Olek i Ada malują pisanki. Czym malują? Co dzieci włożyły, aby ochronić swoje ubrania? Co stoi w kuchennej szafce? (filiżanka) Jaką głoskę słyszycie na początku wyrazów: farby, fartuch, filiżanka?
Teraz postępujemy jak przy literce "J". Potem wykonujemy polecenia w książce. Podczas rysowania modeli wyrazów, będzie potrzebna pomoc rodziców. Należy wypowiadać wyrazy w taki sposób, aby dziecko usłyszało różnice między spółgłoską a samogłoską. W razie problemów, proszę się nie martwić, wykonamy zadania po powrocie do przedszkola. Zadania z pisaniem literek można przełożyć na następny dzień.
Rób to co ja - zabawa rozwijająca koncentrację i spostrrzegawczość.
Wesołej zabawy !!! Pozdrawiam p. Krysia
Po co hodujemy zwierzęta? - 14.04
Witajcie kochani !
Co nam dają zwierzęta?
Smakujemy i dotykamy
Mama przygotuje następujące produkty: jajka, ser, mleko, jogurt, miód, wełnę lub coś zrobione z wełny, pióra lub poduszkę z piór. Zasłaniamy dziecku oczy i dajemy do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko odgaduje co to za produkt i podaje nazwę zwierzęcia, od którego on pochodzi.
Co można z tego zrobić? – burza mózgów.
Wymyślamy do zrobienia czego można wykorzystać produkty z pierwszego ćwiczenia np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka, jajecznica, itp. Można zaproponować rywalizację.
Produkty otrzymywane z hodowli zwierząt - gra online.
https://wordwall.net/pl/resource/1455202/produkty-otrzymywane-z-hodowli-zwierz%C4%85t-wiejskich
Old MacDonald had a farm - język angielski.
Zapraszam na zajęcia z języka angielskiego. Poznacie nazwy zwierząt mieszkających na farmie, pobawicie się przy piosence, a może chcecie zagrać w hand's game. Wesołej zabawy.
https://view.genial.ly/5e903b23fba9d40d9e3e4eb6
Konik – marionetka.
Przygotujcie materiały zgodnie z instrukcją na zdjęciach. W nakrętkach ktoś dorosły musi wywiercić dziurki. Pomalujcie rolki farbą. Poproście mamę, aby zrobiła dziurki w rolkach za pomocą np. ostrego noża. Przewleczcie przez nie sznurki, załóżcie na nie fragmenty słomek i nakrętki. Przywiążcie lub przyklejcie klejem na gorąco grzywę i ogon. Konika połączcie za pomocą sznurków z patyczkiem, którym będziecie poruszać. Wasz konik jest gotowy do zabawy. Możecie wykorzystać różne kolory wełny. A może dziewczynki chciałyby mieć jednorożca? Wymyślajcie jaką jeszcze marionetkę można zrobić. Miłej zabawy.
Wykonajcie jeszcze zadania w książkach: Litery i liczby str.68, 69 oraz w fioletowej książce str. 9.
Zwierzęta wiejskie - gry interaktywne.
Dziś mieliście dużo pracy, więc pora na chwilę zabawy.
Po zadania z religii wchodzimy do zakładki RELIGIA. Pani Irenka przygotowała dla was propozycje zajęć.
Pozdrawiam p. Krysia
Tyle stóp, tyle kroków - 13.04
Witam Zuchy !!!
Na podwórku, koło bramy.
Zapraszam Was do nauki piosenki o zwierzętach w gospodarstwie. Dzięki niej poznacie jak nazywamy dziecko krowy, świnki, owcy i klaczy.
Wykonajcie zadanie na str.8 w nowej książce. Link do książki w poprzednim wpisie.
Zwierzęce rodzinki - gra online.
Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.
Kochani rodzice, treści matematyczne są najlepiej przyswajane przez dzieci, jeśli mogą manipulować, przećwiczyć to samodzielnie. Proszę więc przygotować po 4 paski papieru w dwóch kolorach i układać drogi zgodnie z instrukcją na zdjęciach.
Sytuacja 1. Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary. Układamy z pasków papieru dwie drogi równoległe (np. czerwoną i żółtą)
- Czy obie drogi mają taką samą długość?
Sytuacja 2, jedna droga pozostaje prosta a druga zakręca.
- czy teraz drogi mają taką samą długość? - dlaczego uważacie, że żółta droga jest dłuższa (jeśli dziecko podało taką odpowidź)?
Wracamy jeszcze raz do pierwszego przypadku (układamy drogi jak na zdjęciu 1). Czy drogi mają taką samą długość? Dlaczego tak uważacie?
Sytuacja 3, jedna droga prosta, druga zakręca.
- czy drogi nadal mają taką samą długość? - jak można udowodnić, że są tej samej długości? (drogi mają taką samą długość, bo nadal są to 4 paski papieru, tylko inaczej ułożone). Jeśli występują problemy ze zrozumieniem, bawimy się w podobny sposób dalej.
2. Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Mama i dziecko, kolejno mierzą szerokość dywanu stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy, dotykają pięty drugiej) i głośno licząc.
Dlaczego wyszły Wam różne wyniki? Czy wasze stopy są jednakowej długości?
3. Wg tego samego schematu mierzymy szerokość dywanu krokami.
4. Demonstrowanie dzieciom urządzeń pomiarowych jakie znajdziecie w domu np. linijka, miarka krawiecka. Spróbujcie dokonać pomiarów za pomocą tych urządzeń.
Wykonanie zadania na str. 7. Jeśli dzieci zainteresują się mierzeniem kontynuujmy zabawy w kolejnych dniach.
Pozdrawiam p. Krysia
Uparty kogut - 12.04
Hej, słoneczka !!!
Uparty kogut - opowiadanie.
Czy chcecie wiedzieć, co słychać u Olka i Ady. Jeśli tak, to posłuchajcie opowiadania, które dla Was nagrałam. Dziś jedziemy na wieś. Poznacie zwierzęta jakie ciocia hoduje w swoim gospodarstwie.
Zapraszam do wykonywania zadań w nowych książeczkach. Jeśli nie macie ich w domu to możecie skorzystać z linku i wydrukować potrzebne strony. Zadania na stronach 3, 4, 5, 6.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=4
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=6
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=9
Głosy zwierząt – zagadki słuchowe.
Włączcie sobie film z głosami zwierząt, ale odwróćcie się tyłem do ekranu i spróbujcie zgadywać, czyj to głos. Możecie odtworzyć film jeszcze raz i sprawdzić czy odgadliście poprawnie.
Podczas tej gry poćwiczycie dzielenie na sylaby i określanie pierwszej głoski w nazwach zwierząt.
https://wordwall.net/pl/resource/989993/ko%C5%82o-fortuny-wie%C5%9B
A, no i bym zapomniała, 12 kwietnia Dzień Czekolady, więc bawcie się smacznie !
Pozdrawiam, p. Krysia