ANNA WOŹNIAK
- KLASA 4
- KLASA 5
- KLASA 7
- KLASA 8
- KLASA 5 06-07-08 KWIETNIA
- KLASA 7 06-07-08 KWIETNIA
- KLASA 8 06-05 KWIETNIA
- KLASA 5 15-16-17 KWIETNIA
- KLASA 7 15-16-17 KWIETNIA
- KLASA 8 16-17 KWIETNIA
- KLASA 5 20-24 KWIETNIA 2020
- KLASA 7 20-24 KWIETNIA 2020 R.
- KLASA 8 20-24 KWIETNIA 2020 r.
- KLASA 8 27-30.04. 2020 r.
- KLASA 5 27-30.04.2020 r.
- KLASA 7 27-30.04.2002 R.
- KLASA 8 04-08.05.2020 R.
- KLASA 5 04-08.05.2020 R.
- KLASA 7 04-08.05.2020 r.
- KLASA 8 11-15.05.2020 R.
- KLASA 5 11-15.05.2020 r.
- KLASA 7 11-15.05.2020 r.
- KLASA 5 18-22.05.2020 r.
- KLASA 6 18-22.05.2020 r.
- KLASA 7 18-22.05.2020 r.
- KLASA 8 18-22.05.2020 r.
- KLASA 5 25 -29.05.2020 r.
- KLASA 6 25-29.05.2020 r.
- KLASA 7 25-29.05.2020 r.
- KLASA 8 25-29.05.2020 r.
- KLASA 5 1-5 .06. 2020 r.
- KLASA 6 1-5 .06. 2020 r.
- KLASA 7 1-5 .06. 2020 r.
- KLASA 8 1-5 .06. 2020 r.
- KLASA 5 08-10.062020 r.
- KLASA 6 08-10.06.2020 r.
- KLASA 7 08-10.06.2020 r.
- KLASA 8 08-10.2020 r.
- KLASA 5 15,19.06.2020 r.
- KLASA 6 15.06.2020 r.
- KLASA 7 15,19.06.2020 r
- KLASA 8 15,19.06.2020 r.
- KLASA 5 22-25.06.2020 r.
- KLASA 6B 22-25.06.2020 r.
- KLASA 7 22-25.06.2020 r.
- KLASA 8 22-25.06.2020 r.
- KLASA 5 HISTORIA 14. 00 W ŚRODĘ
- KLASA 8 HISTORIA 15. 00 W ŚRODĘ
- KLASA 8 WOS
KLASA 8 11-15.05.2020 R.
15.05.2020 r.
Temat: Słowotwórstwo -rodzina wyrazów.
Czytacie Przypomnienia na str. 257, a następnie wykonujecie zadania 10 str. 257, 11, 12, 15,16 str. 258.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
14.05.2020 r.
Dzien dobry.
Temat: Słowotwórstwo - powtórzenie wiadomości.
Czytacie Przypomnienie str. 254, 255, a następnie wykonujecie zadania 1,2,3 str. 255, 5 str. 256
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
12.05.2020 r.
Dzień dobry.
Temat: Przypowieści biblijne- powtórzenie.
Ustalacie znaczenie dosłowne i znaczenie ukryte przypowieści o miłosiernym Samarytaninie, o synu marnotrawnym, o wdowim groszu, o robotnikach w winnicy, o dobrej i złej budowli. ( najlepiej w tabeli).
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
11.05.2020 r.
Dzień dobry.
Temat: Przypowieści biblijne- powtórzenie.
Przypowieść – to utwór narracyjny, krótka opowieść, która jest ilustracją ukrytej w niej mądrości. Czyli przedstawione postacie i wydarzenia nie są tak naprawdę najważniejsze, lecz funkcjonują jako przykłady uniwersalnych praw, ukrytych przesłań. Oznacza to, że prosta, uboga fabuła jest tylko ilustracją, obrazkiem, który ukazuje głębsze treści.
Właściwa interpretacja przypowieści wymaga, aby przejść od jej znaczenia dosłownego (widocznego na pierwszy rzut oka) do znaczenia ukrytego.
Przykładem może być Przypowieść o siewcy. Obrazek zewnętrzny: to siewca sieje ziarno, które trafia na różny grunt. Jest to znaczenie dosłowne. Natomiast znaczenie ukryte musimy odnaleźć:- siewca to nauczyciel,
- ziarno to mądrość i nauka,
- gleba to słuchacze i uczniowie, w różny sposób wchłaniający podarowaną mądrość.
Dlatego istotą przypowieści jest parabolizm – pewna równoległość – fabuły pokazanej i prawdziwej myśli. Parabola to po grecku właśnie zestawienie obok siebie – pewna równoległość, analogia.
Praca domowa : Czytacie: Przypowieści o miłosiernym Samarytaninie, o synu marnotrawnym, o wdowim groszu, o robotnikach w winnicy, o dobrej i złej budowli i ustalacie znaczenie dosłowne i znaczenie ukryte ( najlepiej w tabeli).