• 29.03.2021-02.04.2021

        • WITAJCIE KOCHANE TYGRYSKI :):):)

           

          Niestety nie dane nam będzie spotkać sie w najbliższych dniach, planów miałyśmy mnóstwo, sianie owsa, rzeżuchy i dekoracje wielkanocne...Niestety taki trudny mamy czas, ale spróbujemy przekazać Wam wiedzę i wskazówki do uprawy w Waszych domkach.

          Dziś planowo miał być siany owies żeby pięknie wyrósł na Wielkanoc, więc bierzcie sie do pracy, pogoda sprzyja :)

          Wystarczy naczynko, ale jeśli nie macie nic straconego, z pomocą rodzca, przetnjcie na pół butelkę plastikową, wsypcie do niej ziemię i ziarenka owsu. Możecie również wykorzystać watę i rzeżuchę, najważniejsze!! regularnie podlewajcie .

          29.03.2021

          ZAPRASZAMY WAS dzisiaj do zabawy z ziemią. SPOTKANIE Z ŻYWIOŁEM

          Wystarczy przygotować różne rodzje ziemi np. torfowa, piasek. liście . Dotknijcie każdy z rodzajów ziemi i spójrzcie czym się różnią oraz jakie są między nimi podobieństwa

          ZAKŁADANIE WIOSENNEJ HODOWLI

          Ziemia, pojemnik, sadzonka/ nasionka

          Dajemu dziecku pojemnik, wsypujemy trochę ziemi, następnie dziecko wybiera co chce sadzić lub siać. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie ziemi i podlewanie. Zwracamy uwagę, że roślinie potrzebne do wzrastania są ziemia, powietrze, woda, temperatura). Przy okazji dziecko może ozdobić pojemnik, w którym będzie sadzonka/ nasionka.

          WYKONANIE SYMBOLI  PRZYRODY

          Przygotujcie kartki i kredki/, wykonajcie symbol rzeczy, któa jest potzrebna roślnie do wzrastania np. powietrze-chmura. woda-kropeli, temperatura-słońce.

          RYSOWANIE OBRAZÓW ZWIĄZANYCH Z WIOSNĄ

          Rysujemy coś co kojarzy Wam się z wiosną np. ptaszki, kwiatki, ogód- ewentualnie można pobrać wiosenną kolorowankęKPB-Wiosenne-kolorowanki_(1)(1).pdf

          BAWCIE SIĘ DOBRZE :):)):):)  Pozdarwiamy- Panie Agnieszka i Beatka

           

          30.03.2021

          Witajcie Kochani , zapraszamy do zabawy na dziś :)

          1. Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny.
            Rodzic przygotowuje farbę żółtą, niebieską, czerwoną, pędzel i wodę oraz sylwetę wiosennego kwiatka (tulipan, krokus, hiacynt) i pokrywki od słoików. Dziecko łączy na poszczególnych pokrywkach różne kolory np. żółty i niebieski – powstanie zielony, czerwony i żółty – powstanie pomarańczowy… Dziecko eksperymentuje, obserwuje powstałe kolory, maluje kwiaty.

          2. Ćwiczenia logopedyczne:   
          3. Konik- dzieci naśladują kląskanie konika; mocno przyklejają jezyk ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko  rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
          4. Krowa- dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

            Kot oblizuje się po wypiciu mleka

            Pies gonił kota i bardzo, się zmęczył- dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.

            Świnka- dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.

            Myszka bawi się w chowanego- dzieci wypychają policzki czubkiem  języka od wewnętrznej strony; raz z jednej, raz z drugiej strony.

          5. Kolrowoanka do wykonania techniką dowolną

            Łąka wiosną kolorowanki, malowanki do wydrukowania (e-kolorowanki.eu)

           31.03.2021

          Kochani posłuchajcie wierszyka pt:  „Wielkanocny Stół”.

          Nadeszła Wielkanoc.
          Czas wielkiej radości!
          Już stół Wielkanocny
          czeka na swych gości.

          Pełno na nim potraw:
          kiełbaska i żurek,
          baba lukrowana,
          tuż obok mazurek…

          Dom pachnie czystością,
          porządki skończone.
          Czas na odpoczynek.
          Wszystko już zrobione!

          Święconka na stole,
          a spośród pisanek,
          jak każe tradycja,
          wystaje baranek!

          To czas na życzenia,
          na chwile radości
          i niech w naszych sercach
          miłość ciągle gości.

          Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.
          - Jakie potrawy znajdują się na Wielkanocnym stole?
          - Dlaczego ludzie sprzątają przed Świętami w domach?
          - Co znajduje się w koszyczku ze święconką?
          - Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla innych?


           

          1. Zabawa ruchowa. Kartki w kształcie jaj w kolorach niebieskim, żółtym, czerwonym i zielonym. Rodzic objaśnia:
            - niebieskie jajo – skaczemy w miejscu,
            - żółte jajo – robimy pajacyka,
            - czerwone jajo – kiwamy się na boki,
            - zielone jajo – kręcimy się wokół własnej osi.
            Rodzic włącza ulubione nagranie piosenki, dziecko dowolnie tańczy, gdy rodzic wycisza nieco piosenkę, podnosi jajo w dowolnym kolorze, wtedy dziecko wykonuje przypisaną do koloru jajka czynność.

          01.04.2021

           

          Temat: Przysmaki Wielkanocne
          1.Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Kurczęta
          Dziecko jest kurczątkiem. Skacze w ustalonym miejscu obunóż, cichutko wypowiadając
          sylabę: pi, pi, pi.
          Rodzic w danym momencie mówi hasło: „Lis się skrada”, kurczątko jak najszybciej ustawia
          się pod ścianą.
          Na kolejne hasło: „Lis wrócił do lasu”, kurczątko kontynuuje zabawę.

           

          2.”Zajączki” – zabawa paluszkowa
          Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
          Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
          Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
          Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
          Pięć zajączków małych kica na polanie. Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
          Pięć zajączków małych już do mamy kica. Kocha je ogromnie –
          mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

           

          3.Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej "Wielkanocne pyszności"
          W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc.
          W wazonach stały bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też
          przypominały o świętach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada,
          podobnie jak inne dzieci z jej grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o
          tradycjach wielkanocnych.
          – A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba
          i jajek!
          – Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy.
          Widziałem, jak babcia piekła ciasto. Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci. – Tak
          naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia.
          Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy kącik
          wielkanocny.
          – Ale fajny pomysł – zawołał Kamil. Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil –
          szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak mogły. Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku
          wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe, zwłaszcza baba z lukrem. Po podwieczorku
          do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki.
          – Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po
          babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek.
          – Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie
          będą takie dobre.
          – Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze
          mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół i
          prawdziwe pyszności. Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył –
          powąchał babkę. Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na
          święta.
          Następnie rodzic zadaje kilka pytań dziecku:
          − Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
          − Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?
          − O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
          − Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?
          Propozycja pracy plastycznej.
          Zróbmy Babkę Wielkanocą a może chlebek. Wybierz sam jaka ozdobę wielkanocna chcesz
          zrobić !
          Składniki:
          1 szklanka maki pszennej
          1 szklanka soli
          0,5 mąki ziemniaczanej
          ¾ szklanki wody
          Wszystko wymieszaj i formuj.
          Powodzenia!

           

          Kochani w załączeniu plik Pdf, są w nim scenariusze na 1-2 kwietnia

          02.04.2021

          Scenariusze_Wielkanoc__Tygryski(2).pdf

           

          Z okazji nadchodzących Świąt życzymy Wam mnóstwo radości, zabawy w Lany Poniedziałek oraz poszukiwań jajeczek w Waszych domkach lub podwórkach :):):) ściskamy i mamy nadzieję spotkać Was niedługo po świętach 

           

          Agnieszka i Beatka