ANNA WOŹNIAK
- KLASA 4
- KLASA 5
- KLASA 7
- KLASA 8
- KLASA 5 06-07-08 KWIETNIA
- KLASA 7 06-07-08 KWIETNIA
- KLASA 8 06-05 KWIETNIA
- KLASA 5 15-16-17 KWIETNIA
- KLASA 7 15-16-17 KWIETNIA
- KLASA 8 16-17 KWIETNIA
- KLASA 5 20-24 KWIETNIA 2020
- KLASA 7 20-24 KWIETNIA 2020 R.
- KLASA 8 20-24 KWIETNIA 2020 r.
- KLASA 8 27-30.04. 2020 r.
- KLASA 5 27-30.04.2020 r.
- KLASA 7 27-30.04.2002 R.
- KLASA 8 04-08.05.2020 R.
- KLASA 5 04-08.05.2020 R.
- KLASA 7 04-08.05.2020 r.
- KLASA 8 11-15.05.2020 R.
- KLASA 5 11-15.05.2020 r.
- KLASA 7 11-15.05.2020 r.
- KLASA 5 18-22.05.2020 r.
- KLASA 6 18-22.05.2020 r.
- KLASA 7 18-22.05.2020 r.
- KLASA 8 18-22.05.2020 r.
- KLASA 5 25 -29.05.2020 r.
- KLASA 6 25-29.05.2020 r.
- KLASA 7 25-29.05.2020 r.
- KLASA 8 25-29.05.2020 r.
- KLASA 5 1-5 .06. 2020 r.
- KLASA 6 1-5 .06. 2020 r.
- KLASA 7 1-5 .06. 2020 r.
- KLASA 8 1-5 .06. 2020 r.
- KLASA 5 08-10.062020 r.
- KLASA 6 08-10.06.2020 r.
- KLASA 7 08-10.06.2020 r.
- KLASA 8 08-10.2020 r.
- KLASA 5 15,19.06.2020 r.
- KLASA 6 15.06.2020 r.
- KLASA 7 15,19.06.2020 r
- KLASA 8 15,19.06.2020 r.
- KLASA 5 22-25.06.2020 r.
- KLASA 6B 22-25.06.2020 r.
- KLASA 7 22-25.06.2020 r.
- KLASA 8 22-25.06.2020 r.
- KLASA 5 HISTORIA 14. 00 W ŚRODĘ
- KLASA 8 HISTORIA 15. 00 W ŚRODĘ
- KLASA 8 WOS
KLASA 7 27-30.04.2002 R.
28.04.2020 r.
Temat: Świat na drodze ku II wojnie światowej.
KARTKÓWKA Z ZSRS
Czytacie rozdział 5 na str. 210. Następnie opisujecie przyczyny i skutki następujących konfliktów zbrojnych: wojna domowa w Hiszpanii, wojna japońsko-chińska, ankesja Austrii i Sudetów.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
27,30.04.2020 r.
Dzień dobry.
Temat : Przypowieści biblijne.
Przypowieść – to utwór narracyjny, krótka opowieść, która jest ilustracją ukrytej w niej mądrości. Czyli przedstawione postacie i wydarzenia nie są tak naprawdę najważniejsze, lecz funkcjonują jako przykłady uniwersalnych praw, ukrytych przesłań. Oznacza to, że prosta, uboga fabuła jest tylko ilustracją, obrazkiem, który ukazuje głębsze treści.
Właściwa interpretacja przypowieści wymaga, aby przejść od jej znaczenia dosłownego (widocznego na pierwszy rzut oka) do znaczenia ukrytego.
Przykładem może być Przypowieść o siewcy. Obrazek zewnętrzny: to siewca sieje ziarno, które trafia na różny grunt. Jest to znaczenie dosłowne. Natomiast znaczenie ukryte musimy odnaleźć:- siewca to nauczyciel,
- ziarno to mądrość i nauka,
- gleba to słuchacze i uczniowie, w różny sposób wchłaniający podarowaną mądrość.
Dlatego istotą przypowieści jest parabolizm – pewna równoległość – fabuły pokazanej i prawdziwej myśli. Parabola to po grecku właśnie zestawienie obok siebie – pewna równoległość, analogia.
Czytacie: Przypowieści o miłosiernym Samarytaninie, o synu marnotrawnym, o wdowim groszu, o robotnikach w winnicy, o dobrej i złej budowli i ustalacie znaczenie dosłowne i znaczenie ukryte ( najlepiej w tabeli).