• WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZAMAWIANIA POSIŁKÓW
          • WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZAMAWIANIA POSIŁKÓW

          • Szanowni Państwo,
            uprzejmie informujemy, że nasza placówka podjęła współpracę z dostawcą systemu „Ordea” do zamawiania i rozliczania posiłków.
            Od maja będziemy stopniowo wdrażać wszystkie funkcjonalności platformy, co znacznie ułatwi organizację i zarządzanie żywieniem dzieci.
            System „Ordea” będzie odtąd jedynym sposobem zamawiania i odmawiania posiłków.

            W związku z tym prosimy o bezzwłoczne zarejestrowanie się na platformie, korzystając z odpowiedniej instrukcji:
            • Instrukcja dla rodziców dzieci z przedszkola:
            • Instrukcja dla rodziców uczniów szkoły podstawowej:
            Rodzice posiadający dzieci zarówno w przedszkolu, jak i w szkole podstawowej, muszą skorzystać z dwóch oddzielnych, dedykowanych linków – osobno dla każdego dziecka.
            Po dokonaniu rejestracji system automatycznie zamówi posiłki dla Państwa dziecka na bieżący miesiąc (maj). W razie potrzeby będzie można samodzielnie odwołać posiłki lub wprowadzić zmiany w kolejnych dniach.
            Rozliczenie posiłków za miesiąc kwiecień odbędzie się jeszcze na dotychczasowych zasadach.
             
          • REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU ANTYNIKOTYNOWEGO ,,BIEG PO ZDROWIE”

          • W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy IV przystąpili do IX edycji programu „Bieg po zdrowie”. Jest to program antytytoniowej edukacji zdrowotnej, który opracowany został w Głównym Inspektoracie Sanitarnym. Patronat honorowy nad projektem objął Minister Edukacji Narodowej, Ministerstwo Zdrowia, a także Rzecznik Praw Dziecka. Nadrzędnym  jego celem było zwiększanie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów i e-papierosów.

            Główne cele programu to:

            • opóźnienie lub zapobiegnięcie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży
            • pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego
            • zwiększanie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów.

            Program został zrealizowany w postaci 6 lekcji tematycznych.

            Uczniowie klasy IV w ciągu całego cyklu wykonali zadania, które dotyczyły następujących aspektów uzależnienia nikotynowego oraz prewencji:
            1. Palenie jest niezdrowe.
            2. Jak się nie dać złowić nałogowi?
            3. Dlaczego jest coraz więcej osób, które nie palą papierosów?
            4. Palenie szkodzi!
            5. Jak zrobić, żeby nie palić?
            6. Jak to zrobić, żeby inni nie palili?

            Zajęcia realizowane były za pomocą bardzo zróżnicowanych metod aktywizujących, które dostosowano do wieku uczniów. Podczas lekcji uczniowie wykonywali zadania z zeszytu ćwiczeń;dyskutowali na temat zagadnień; wymieniali doświadczenia; liczyli koszty palenia papierosów; pracowali w grupach przy tworzeniu antyreklamy dla papierosów.Oglądali filmy edukacyjne, które następnie dodatkowo omawialiśmy.         
            Podstawą zajęć było stymulowanie kreatywności i aktywności. Uczniowie byli zachęcani do aktywnego udziału poprzez dyskusje, wymianę doświadczeń i swoich spostrzeżeń.

             Dzięki zajęciom uczniowie nauczyli się asertywności w zakresie uzależnień. Zdobytą wiedzę
            i umiejętności uczniowie będą mogli stosować w życiu codziennym.

            Lidia Kierzkowska

            Katarzyna Janiec