14-16.04.2021
16 kwietnia
Kochani to już ostatni dzień zdalnego nauczania widzimy się w poniedziałek :)
Świeże powietrze.
-
Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – „co to za zapachy”
Dzieci wąchają zapachy wydzielane przez różne substancje np.: perfumy, rozgnieciony czosnek, płyn do płukania tkanin, krem do rąk, odświeżacz powietrza, skórka cytryny, zapachowa zawieszka samochodowa, kiszona kapusta… . Zasłaniamy dziecku oczy, podsuwamy te same substancje w różnej kolejności i dziecko zgaduje co wydziela dany zapach. Odsłaniamy oczy – rozmawiamy z dzieckiem, który zapach był dla niego przyjemny, a który mu się nie podoba.
-
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Dbamy o przyrodę”.
W parku kwitną na rabatkach
kwiatki kolorowe.
Pod drzewami, wzdłuż alejek
stoją kosze nowe.
Sia, sio, siu, sia, sio, si -
jakie śliczne mamy dni!
Dzięcioł puka w stare drzewo,
obserwując dzieci,
jak do kosza wyrzucają
po pikniku śmieci.
Sia, sio, siu, sia, sio, si -
jakie śliczne mamy dni!
Jeżyk z liści się wygrzebał,
pyszczek swój zadziera.
Teraz patrzy, jak rodzina
jedzie na rowerach.
Sia, sio, siu, sia, sio, si -
jakie śliczne mamy dni!
A w ogrodzie, obok parku,
słowik cudnie śpiewa.
To z radości – wzdłuż alei
ktoś posadził drzewa.
Sia, sio, siu, sia, sio, si -
jakie śliczne mamy dni!
Nawet słonko, choć wysoko,
jakoś mocniej świeci.
Lubi patrzeć się, jak dbają
o przyrodę dzieci!
Sia, sio, siu, sia, sio, si -
jakie śliczne mamy dni!
-
Po prezentacji wiersza rodzic zadaje dziecku pytanie: w jaki sposób możemy dbać o przyrodę? Na podstawie wiersza oraz własnych obserwacji dziecko udziela odpowiedzi (pamiętajmy, każda odpowiedź jest dobra).
Rodzic powtarza wiersz po raz drugi, a dziecko za nim fragment tekstu:
Sia, sio, siu, sia, sio, si -
jakie śliczne mamy dni!
-
Zabawa ruchowo – naśladowcza. Drzewo owocowe.
Dziecko naśladuje ruchem kolejne etapy sadzenia i wzrostu drzewa owocowego. Najpierw naśladuje kopanie dołu łopatę, sadzenie sadzonki drzewa owocowego, podlewanie. Potem drzewo rośnie – powoli wstaje z siadu podpartego i wyciąga ręce w górę. Gdy na drzewie są już dojrzałe owoce, należy je zebrać do skrzynek – dzieci naśladują wspinanie się na drzewo, zrywanie owoców i zbieranie ich do skrzynek. (rodzic opowiada o kolejnych czynnościach, w razie potrzeby pokazuje jak daną czynność naśladować).
-
Praca plastyczna. Papierowe ślimaczki.
Dziecko tnie papier na wąskie paski. Nawija je na kredkę lub ołówek, by nadać im okrągły kształt. Na końcu paska z jednej strony przykleja czułki z papieru i dorysowuje na nich oczy. Ślimaczek gotowy.
15.04.2021
Temat dnia: Gdzie jest powietrze ?
Witajcie kochane Tygryski już za kilka dni sie spotkamy, co nas bardzo cieszy :)
A dziś troszkę dowiemy o czymś co nas otacza czyli... powietrze!
ZAPRASZAMY :):
Codzienna gimnastyka poranna
(21) KTO JAK SKACZE – WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci - piosenka dla dzieci, dziecięce hity! - YouTube
źródło: youtube
1.Film edukacyjny na temat powietrza. Zachęcam do
oglądania.
(21) Powietrze bez śmieci #1 - Co to jest powietrze? - YouTube
2.Improwizacja muzyczno-ruchowa z paskami bibuły do
utworu Tęcza – Cza Cza Cza .
Dzięki bibule widoczny jest ruch powietrza.(21) ♪♪ TĘCZA - CZA CZA CZA ..♪♪ - YouTube
3.Rodzic prosi aby dzieci się rozejrzały i odpowiedziały na pyt.
Czy można powietrze zobaczyć? Odpowiedź brzmi: nie
Następnie dzieci próbują zatkać nos, zamknąć buzie i sprawdzają
jak długo można tak wytrzymać. Po chwili wszystkie otwierają
buzie, odsłaniają nos. Rodzic pyta: czy mogą tak długo wytrzymać,
dlaczego nie, wspólne ustalenie, ze powietrze potrzebne jest do
oddychania, do życia.
4.Dzieci biorą głęboki wdech i sprawdzają czy powietrze ma
zapach.
Wnioski: Powietrze jest wszędzie (w każdym zakątku) i jest
niezbędne do oddychania, do życia. Powietrze jest
niewidzialne, bezbarwne i bez zapachu.
5.Dzieci dostają plastikowe butelki. Rodzic prosi by zakręcone
butelki spróbowały zgnieść. Po chwili prosi aby odkręciły
nakrętki i próbowały zgnieść. Wnioski: butelka zakręcona była
napełniona powietrzem i nie pozwoliło ono na zgniecenie
zakręconej butelki. Po odkręceniu korka powietrze uleciało i
można było ja zgnieść.
6.Poznajemy właściwości powietrza.
Potrzebny nam będzie balon.
Dzieci dmuchają balony. Rodzic bawi się wraz z dziećmi i głośno
zadaje sobie pytanie: Dlaczego ten balon rośnie”?
Proponuje puszczanie nie zawiązanych balonów. Jeden balon
zostaje nadmuchany do stanu pęknięcia.
Rodzic pyta : „A gdzie jest teraz powietrze?”
Czy powietrze można uwięzić?
Nadmuchuje jeden balon i zawiązuje go.
7.Dzieci otrzymują szklane butelki. Zaglądają do butelek,
dmuchają w nie, odwracają do góry dnem, wydają opinię o
zawartości. Rodzic zanurza swoją butelkę w misce z wodą,
przyciska do dna i puszcza, prosząc aby dzieci zrobiły to
samo. Co to jest? Rodzic słucha wypowiedzi dzieci.
8.Zabawa z woreczkami foliowymi „Łapiemy powietrze”.
Dzieci poruszają się po pokoju łapią powietrze w woreczki
(mogą je zawiązać, porównywać wielkość, szybkość spadania)
Pozdrawiamy14.04.2021 TEMAT: Wiosna, wiosna....
1.Poranna gimnastyka.
https://youtu.be/58IpZcC7KNk
2.ĆWICZENIA RUCHOWE DLA DZIECI I RODZICÓW:
- Tor przeszkód - spróbujcie w swoich domach stworzyć tor
przeszkód z dostępnych przedmiotów. Może wykorzystać krzesła,
kosze na śmieci, duże zabawki, skrzynki itp. Miejcie ze sobą stoper,
żeby mierzyć czas pokonania toru przeszkód przez małego
sportowca.
- Slalom - zabawa polegająca na mijaniu zygzakiem rozstawionych
przedmiotów. W waszych domach mogą być to np. butelki,
poduszki.- Zabawy z piłką:
1.Rozwijanie umiejętności rzutu i chwytu – stańcie
naprzeciwko siebie i rzucajcie piłą w taki sposób, aby nie
spadła na podłogę.
2.Rozwijanie umiejętności toczenia – usiądźcie naprzeciwko
siebie i tym razem toczcie do siebie piłkę.
3.Rozwijanie umiejętności rzutu i chwytu – spróbujcie
podrzucać piłkę, a następnie ją łapać w ręce.
4.Doskonalenie umiejętności skoku – piłka leży po podłodze, a
zadaniem dziecka i rodzica jest przeskakiwanie przez nią.
5.Rozwijanie umiejętności toczenia – ustawiamy w domu
slalom, można wykorzystać slalom z poprzedniej zabawy,
zadaniem dziecka i rodzica jest toczenie piłki między
przedmiotami.3.Podzielcie na sylaby:
•Bocian.
•Motyl.
•Łąka.
•Żaba.
•Biedronka.
Podzielcie wyrazy jeszcze raz na sylaby, policzcie ile ich jest,
pokażcie na tą cyfrę na palcach.4.Zabawa paluszkowa „10 paluszków”
Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych (podnosimy dłonie
do góry),
Mogę wszystko zrobić nimi – paluszkami malutkimi (ruszamy
paluszkami).
Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak
chusteczki (zamykamy piąstki i rozkładamy paluszki).
Mogę w słonko je zamienić, albo schować do kieszeni (rozszerzamy
paluszki, i wkładamy do kieszeni).
Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko (podnosimy
ręce wysoko do góry i rozkładamy w bok).
Mogą w koszyk się zaplatać albo jak motylek latać (splatamy
dłonie palcami ze sobą, później machamy paluszkami).
Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku! (łączymy
paluszki w obu dłoniach).
Źródło: https://loogomowa.pl/zabawy-paluszkowe/
5.Pomysł na wykonanie pracy plastycznej „Bocian”.
Źródło:
https://twitter.com/LubieTworzyc/status/973841103534415873/phot
o/1-