• Awaria internetu.

• Informujemy, że w ostatnich dniach wystapiły utrudnienia w dostępie do sieci internetowej i awarie prądu. Z tego powodu  w dzienniku elektonicznym jest dużo brakujących wpisów. Liczymy, że w kolejnym tygodniu uda się uzupełnić wszystkie braki.

• Nowy Statut Szkoły Podstawowej im. Karola Wojtyły w Hucie Mińskiej

• Informujemy, że  w dniu dzisiejszym wszedł w życie Statut Szkoły Podstawowej im. Karola Wojtyły w Hucie Mińskiej. Z treścią Statutu można zapoznać się na szkolnej stronie internetowej w zakładce Dokumenty. Trwają prace nad aktualizacją kolejnych dokumentów, które będziemy zamieszczać na naszej stronie. Zachęcamy do lektury.

• Pasowanie na Przedszkolaka

• Dnia 15 listopada w naszym przedszkolu odbyło się uroczyste pasowanie na przedszkolaka dzieci, rozpoczynających swoją przedszkolną przygodę. Skrzaty przygotowane przez Panią Anetę Kokoszka, Aleksandrę Kraszewską oraz Annę Sitkowską zaprezentowały krótki program artystyczny, a nstępnie złożyły ślubowanie. Pani Wice Dyrektor Grażyna Zawistowska za dotknięciem magicznej różdżki zamieniła Skrzaty w prawdziwych przedszkolaków. Serdecznie dziękujemy za przybycie oraz zaangażowanie w przygotowanie uroczystości. Gratulujemy pięknego występu dzieciom i życzymy sukcesów w kolejnych wystąpieniach.

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ

• RADA RODZICÓW ZAPRASZA

• Zapraszamy do pomocy w dekoracji sali gimnastycznej w dniach 22 i 24 listopada od godz. 16:30.

Salę dekurujemy na bal andrzejkowy, który odbędzie się 25 listopada.

Dodatkowo zapraszamy w sobotę 25 listopada od godz. 12:00 do pomocy w przygotowaniu balu i od godziny 20:00

oraz w niedzielę od godz. 12:30 na sprzatanie sali.

Ważne!! Prosimy deklarować chęć pomocy u wychowawców

• Akademia z okazji Święta Niepodległości

• Uczniowie klas V i VI, wraz z wychowawczyniami panią Anną Woźniak oraz panią Elżbietą Raszkowską, przygotowali dla szkolnej społeczności piękną lekcję historii i patriotyzmu. Wierszem i piosenką przeprowadzili kolegów i koleżanki przez kolejne lata historii Ojczyzny. Wzruszać mogło zaangażowanie młodych aktorów, ich skupienie i wielki szacunek dla tematu spotkania. Na duże brawa zasługiwała też bezbłędna znajomość tekstu i piękny śpiew. Wielkie brawa nalężą się także gimnazjalistkom, których śpiew zachwycił publiczność. Na uznanie zasługują uczennice szkoły podstawowej: Ania Bielecka i Roksanka Barańska, które wzruszająco wykonały piosenki patriotyczne.

Dziękując klasom za przygotowaną inscenizację, a pozostałym uczniom za uważne jej obejrzenie, dyrektor szkoły Piotr Matzanke zachęcał do radosnego świętowania rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę.

• X Powiatowy Dzień Papieski

• Nasz mały, piękny jubileusz

W tym roku już po raz dziesiąty wspólnie z dwiema zaprzyjaźnionymi szkołami organizowaliśmy Powiatowy Dzień Papieski pod hasłem „Idźmy naprzód z nadzieją!”. W ciągu minionych lat angażowaliśmy różne grupy wiekowe i społeczne. Tym razem zaproszenie skierowaliśmy do najmłodszych dzieci, by zrobiły „Laurkę dla Papieża” i razem z burmistrzem miasta – panem Marcinem Jakubowskim dokonały uroczystego otwarcia ulicy Jana Pawła II w centrum Mińska Mazowieckiego. Była to wspaniała uroczystość; udekorowana ulica, mnóstwo przepięknych laurek, wspólny śpiew piosenki „Taki duży, taki mały może świętym być” i machanie kolorowymi wiatraczkami. Całości dopełniła słoneczna pogoda. Natomiast w drugiej części obchodów, które miały miejsce w Szkole Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II, trzej dyrektorzy szkół organizatorów, przypomnieli  zaproszonym  gościom historię powstania tej pięknej inicjatywy. Oglądając zdjęcia  z kolejnych uroczystości, widzieliśmy, jak dużo osób angażowaliśmy do wspólnej zabawy i integrowaliśmy różne środowiska. Następnie zaprezentowali się uczniowie z trzech naszych szkół w piosenkach nawiązujących do postaci Papieża. Nasze dzieci, pod kierunkiem p. Ewy Olszewskiej, wykonały piosenkę „Nie bój się, nie lękaj się”, za którą otrzymały gromkie brawa. Na koniec wszyscy zaśpiewaliśmy „Barkę” i pojawiła się niespodzianka – tort! Oczywiście, nie zabrakło kremówek i innych słodkości.

Jubileuszowe obchody przeszły do historii, a my z nadzieją myślimy już o kolejnych inicjatywach.

Irena Nowak

• Święto bibliotek szkolnych

• Dnia 18.10.2017 roku obchodziliśmy w naszej szkole Święto bibliotek szkolnych. Na zaproszenie p.Elżbiety Raszkowskiej i p.Doroty Kameli przybyli do szkoły pracownicy Miejskiej Biblioteki Publicznej w Mińsku Mazowieckim. Pani dyrektor biblioteki Elżbieta Sieradzińska ze swoimi pracownikami opowiedzieli uczniom jak wygląda praca bibliotekarzy. Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze. Mamy nadzieję, że zachęci to dzieci do częstszych wizyt w bibliotece.

Nowe zdjęcia zostały dodane do galerii Święto bibliotek szkolnych.

• Obchody Europejskiego Dnia Języków w Hucie Mińskiej

•    27 września 2017r. po raz kolejny w naszej szkole odbył się Europejski Dzień Języków, w którym uczestniczyły klasy IV-VII SP oraz II i III klasa gimnazjum.  Każda klasa przygotowała informacje o wylosowanym kraju.  Klasa IVa – Indie, klasa IVb – Francję, klasa V – Chiny, klasa VI – Niemcy, klasa VII – Grecję, klasa IIg – Japonię, IIIg – Włochy. Uczniowie poznali krótką historię krajów, zabytki oraz ciekawostki. Ponadto każda klasa przygotowała stoisko z potrawami charakterystycznymi dla danego kraju do degustacji. Poznaliśmy różne smaki świata. Był także program artystyczny – tańce, śpiewy w strojach ludowych danego kraju.

Jury w składzie trzyosobowym  - p. dyrektor Piotr Matzanke, p. wicedyrektor - G. Zawistowska oraz pedagog – p. Kamela - miało duży problem z wyłonieniem najlepszych. Każda klasa wraz z wychowawcą stanęła na wysokości zadania.  Nagrodą  było dofinansowanie do wycieczki klasowej.

III miejsce – klasy IVa oraz IIg.

II miejsce –klasy IVb oraz VII,

I miejsce zajęła klasa V,

Gratulacje!!!

• Ojcowski Park Narodowy

• W dniach 5, 6, 7 września 2017 r. uczniowie klasy 6 i 7 byli na 3-dniowej wycieczce pod opieką p. Ireny Nowak, p. Hanny Jackiewicz i p. Katarzyny Ładno. Pierwszym punktem było  zwiedzanie Kopalni Soli wraz z podziemnym muzeum w Wieliczce. Byliśmy pod wrażeniem długości podziemnych korytarzy, sprzętów, którymi wydobywano dawniej sól, oraz rzeźb i płaskorzeźb, które mieliśmy okazję zobaczyć. Oczywiście nie zabrakło pamiątkowego zdjęcia w solnej kaplicy. Po przyjeździe na miejsce zakwaterowania do „Kalisianki” i posileniu się pysznym obiadem, był czas na odpoczynek, a następnie na zorganizowaną zabawę i podsumowanie dnia. Nazajutrz wyruszyliśmy do Pieskowej Skały, by podziwiać fenomen natury – Maczugę Herkulesa, oraz poznać historię zamku w Pieskowej Skale. Choć z początku trochę padał deszcz, to humory nam dopisywały i deszczowe chmury szybko się rozwiały. Udając się z Pieskowej Skały do Ojcowa, pan przewodnik przybliżał nam historie związane z nazwami niektórych skał oraz zwrócił naszą uwagę na kolejną ciekawostkę architektoniczną i historyczną – kościół na wodzie. Następnie  zwiedzaliśmy ruiny zamku w Ojcowie, który podobnie jak Zamek Pieskowa Skała powstał w XIV w. z inicjatywy króla Kazimierza Wielkiego. Burzliwa historia sprawiła, że obecnie pozostały z zamku tylko malownicze ruiny. Weszliśmy do  baszty bramnej, w której znajduje się makieta zamku oraz do ośmiobocznej wieży - najwyżej położonego fragmentu zamku. Ze wzgórza zamkowego podziwialiśmy piękny widok na Dolinę Prądnika. Następnie byliśmy w  Muzeum Przyrodniczym OPN. Nie było to zwykłe muzeum.  Zwiedzanie rozpoczęliśmy w sali projekcyjnej od obejrzenia dwu filmów zrealizowanych w technologii 3D, z których jeden przedstawiał tworzenie się doliny Prądnika od czasu górnej jury po czasy współczesne, a drugi pokazywał Ojcowski Park Narodowy z jego bogatą fauną i florą. Po projekcji i oddaniu okularów polaryzacyjnych przeszliśmy do sal wystawowych, po których oprowadzał głos lektora – Krystyny Czubówny. Poruszanie się i oglądanie  ekspozycji ułatwiały przekazywane polecenia, oświetlenie oraz czytelne oznakowanie sal.  Byliśmy zachwyceni ekspozycją i tą nowoczesnością muzeum, której nie spodziewaliśmy się. Później przespacerowaliśmy Doliną Prądnika do Jaskini Ciemnej. Kilka osób pytało, skąd wzięła się taka nazwa, szybko przekonali się wchodząc do środka jaskini. Niektórzy dostali świeczki do ręki, by trochę oświetlić panujące tam ciemności. W jaskini podziwialiśmy stalagmity, stalaktyty, widzieliśmy również nietoperze. Jaskinia zasłynęła dzięki znaleziskom archeologicznym datowanym na ok 120 tys. lat – śladom bytności Neandertalczyka.  W pobliżu Jaskini widzieliśmy zrekonstruowane obozowisko myśliwych neandertalskich sprzed kilkudziesięciu tysięcy lat. Później przeszliśmy na najwyższy punkt widokowy nad Jaskinią, skąd podziwialiśmy piękne widoki na Dolinę Prądnika z Bramą Krakowską, Źródełkiem Miłości, gdzie się potem udaliśmy. Po powrocie do Kalisianki i sutym obiedzie, wieczorem podzieliliśmy się na grupy, by przygotować i przedstawić jakąś scenkę tematyczną. Bawiliśmy się świetnie i stwierdziliśmy, że w niektórych drzemią ukryte talenty aktorskie. Trzeci dzień to zwiedzanie Jaskini Nietoperzowej w Jerzmanowicach, która podobnie jak Jaskinia Ciemna,  jest  jaskinią krasową z licznymi salami oraz naciekami. Przewodnik powiedział, że w 1997 roku wnętrza jaskini służyły za scenografię do filmu „Ogniem i Mieczem” Jerzego Hoffmana. Następnie każdy mógł sprawdzić swoją kondycję fizyczną wchodząc na górę i zjeżdżając „tyrolką” oraz na wspinaczce skałkowej. Na fajnej zabawie czas płynął bardzo szybko i trzeba było wracać do domu i szkolnych obowiązków.

Irena Nowak

• ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2017/2018

Informujemy, że zajęcia w szkole podstawowej i oddziałach przedszkolnych rozpoczną się zgodnie z kalendarzem roku szkolnego.

04.09.2017

• Godzina 9:00 - msza święta w Kościele MBNP w Hucie Mińskiej
            • Po mszy świętej spotkania wychowawcami (Miejsca spotkań zostaną podane na zakończenie mszy.)

05.09.2017

• Lekcje według planu
            • Plan lekcji zostanie opublikowany w dzienniku elektronicznym, w dniu 01.09.2017 do godz.15:00 i podany do wiadomości na spotkaniach z wychowawcami 04.09.2017.
            • Świetlica czynna od 05.09.2017 od godz. 7:30
        • OGŁOSZENIE PRZEDSZKOLE

• OGŁOSZENIE

Uprzejmie informujemy, że dzień 01.09.2017r (piątek)

będzie dniem otwartym w oddziałach przedszkolnych.

W godzinach od 17.00 do  19.00  będzie można spotkać się z wychowawcami klas,

obejrzeć sale lekcyjne, pobawić się zabawkami.

Dla rodziców i dzieci trzyletnich zorganizowane będą zabawy integracyjne.